En tanke

Alltså, inget dumt nu mot er men kolla här. Tjejer som är i min ålder har haft förhållanden på 3-4 år, jag tycker det är sjukt. Menar, helt allvarligt, har några tjejer i min klass som har haft så långa förhållanden. Vi är 17-19 år i min klass, helt sjukt att haft förhållande sen man va 15? Klart kul för dem, jätte grattis om ni trivs med det. Men om jag sätter mig in i den situationen, samma kille sen jag var 14, (?!??!) och typ känna att det inte finns någon annan för mig, någonsin. Så herregud, vad man missar sin ungdom kan jag känna. Men sen å andra sidan, vill man inte ha någon annan, man vet att detta är peronen jag vill spendera mitt liv med redan när man är en 18 år, fine, men mycket mycket konstigt kan jag tycka. Tror jag skulle få ångest över situationen, göra slut, leva livet, ångra mig, ha förstört alltihopa och fått ett helt annat liv än tänkt, men det är ju jag. Inte bra!

Bara en tillägande tanke mina damer och herrar.

Men jag är glad för er skull tjejer i klassen, ni förtjänar lyckliga förhållanden med era killar, lycka till!

Ciao

Kommentarer
Postat av: mikaela

Jag tycker att om du nu ska skriva tjejerna i klassen, så hade du lika gärna kunnat skriva ut namnen, eftersom alla vet vem som har långa förhållanden! + att jag tycker inte det är riktigt schysst att skriva detta direkt efter att vi har suttit och diskuterat detta i klassrummet, Fine att du har en helt annan "Livs glädje" än oss. Men vissa vill "leva Livet" med sina pojkvänner. Vad ska du säga till ett 85 årigt par som varit tillsammans sedan dem var 15?

Att förlova sig är inget man gör för skojs skull, utan något man gör utav kärlek! Så när det känns rätt för någon , då händer det bara, sen om det håller eller inte. Det är ju deras ensak.

"Leva livet" har inte alltid samma betydelse för dig & för mig, tex.



Ville bara säga detta!

Har säkert fler som håller med mig om att det var helt fel tillfälle och helt fel att skriva det om klassen, när vi precis diskuterat det.



Haj

2010-02-11 @ 19:45:39
URL: http://anothernoblesse.wordpress.com/
Postat av: Linn

Alla har rätt att tycka vad man vill. Jag klankar inte ner på hur ni vill ha det, utan skriver hela tiden utifrån mig. ser inget fel med de?

2010-02-11 @ 20:02:37
URL: http://theendlessstory.blogg.se/
Postat av: Nadin

Kan inte förstå hur du kan sitta och säga så här, eller jo för du har antagligen aldrig varit tillsammans med en kille så länge. Dessutom är det äkta kärlek så finns det ingen annan. Själv har jag varit tillsammans med en kille sen jag va 15 år och jag är 18 år nu och det blir bara bättre och bättre , kanske är du "avundsjuk" på andra för att som klarar av att ha ett förhållande så länge men inte du?

2010-02-11 @ 21:22:16
Postat av: Linn

avundsjuk är jag inte. och vet inte vem du är. Men skriver som jag tror att jag hade upplevt det om det var jag som var i den sitsen. sen får du tycka vad du vill.

2010-02-11 @ 21:55:22
URL: http://theendlessstory.blogg.se/
Postat av: Linn

men som jag skriver i inlägget också är att grattis till er, hoppas ni trivs! vekligen, all lycka till.

2010-02-11 @ 21:56:27
URL: http://theendlessstory.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0