myssjuk

Hej allesammans! Idag vakna jag, men spänd huvudvärk, yrsel, låg feber, lite snuvig med en varm morgontrött Klara. Vi gick upp, kocka kaffe och ägg, 2 panodil, gick och la oss, kolla sista timmen av Vakna med the voice, satt igång datan, in på facebook, in på bloggen och nu printar ihop ett inlägg om min morgon.

Hade dilemat innan om jag skulle ta mig till skolan eller inte, men vet att jag bara mår sämre när jag anstränger mig flera timmar sådär. Käns bättre att kurera mig och hinna med att pluga undan lite än att vara i skolan och kanske inte kunna gå imorgon eller i övermorgon... så mitt val blev att ringa in och sjuka mig.

Pappa kramar om mig, säger åt mig att gå och vila, (han hade lika gärna kunnat reagera tvärtom) och mamma ska såklart inleda en disskution om min frånvaro och att man kan faktiskt gå till skolan även man har feber. blablabla. Alltid samma visa med henne, hon ger mig dåligt samvete för att vara hemma sjuk. Visst är det skönt med föräldrar ibland? Så jävla trött på de just nu dock.

Dagen kommer jag spendera hemma, med plugg upp över öronen, mys med Klara, ta hand om mig själv sen lite senare ska jag ut på en långrunda med vovvsingen.



je pense à toi

Ha en bra dag !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0