Motivation, vart tar du vägen?

Vad händer? Varför kan jag inte plugga? Kollar i papprena, det står helt still, gör allt annat än vad jag ska. Klarar inte denna omotivation. Måste ta tag i det, snacka med någon, vad som helst, kan inte ha det såhär. Pågått snart en månad, klart jag har pluggat, fått tillbaka prov med ett MVG som resultat. Men nu är det helt stilla, helt omöjligt, går inte, kan inte, vill inte. Sjukt, vill icke ha det så. Någon som vet hur man vänder sånthär..? Det är panikartat alltså, varför kan man inte bara ge sig fan på de. Tror jag får skippa provet imorgon, vill inte gå till salen och vara övertygad om att IG kommer bli mitt resultat.

Vet ni vad jag testar? Lägger mig nu, slår igång någon bra film, försöker somna om ångesten låter mig. Ställer klockan tidigt imorgonbitti för att gå upp och plugga, går det så går det. Går det inte så går det helt enkelt inte. Då får jag prata med min lärare, förklara hur det ligger till, förklara att jag ska göra allt för att komma på fötterna vad det gäller skolan igen. För jag vill verkligen, och vill man så kan man, right?

Har ingen motivation till varken skola eller jobb, träningen däremot, gud vad motiverad jag är. Konstigt, det egentligen det minst viktiga har jag grym motivation till. Skjut mig!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0